streda 28. novembra 2007

Tesco v Podunajských Biskupiciach


Od januára do októbra 2007 sme trpeli. Ako kone. Keď začali búracie práce na obchodnom stredisku Hron v Podunajských Biskupiciach, optimista vo mne hovoril ok, mesiac dva to vydžím a potom predsa musia začať budovať. Omyl. Zbíjačky rachotili do septembra. Prach, špina, kamióny so stavebným materiálom. V každom kamióne šofér, ktorý kľudne nechal hučať svoj smradiaci stroj, kým sa išiel najesť. To nie je výnimka, to je pravidlo. Leto, horúčavy, prach, smrad, rámus - zatvorené okná. Čerešničkou na tort(úr)e bola výdrž. Pracovalo sa totiž 7 dní v týždni od 7:00 do 19:00 - 10 mesiacov. Hluk však začínal pred a končil vždy až po termíne. EÚ normy síce sú, no my sme slovenská varianta EÚ.


13. októbra 2007 nepriateľ zložil zbrane a Tesco slávnostne otvorili. Bilboardy "Najnižšie ceny v meste" sú zaplatené dodnes. To je žiaľ obchodná filozofia biskupického Tesca. Zodpovedá jej aj ponuka a profesionalita personálu. V prvých týždňoch bolo novootvorené Tesco konkurenčným úderom pre neďalekú Billu. Už nie je. To účinkovala len zvedavosť. Zákazníci sú naspäť v Bille. Ja mám do Tesca 50 m, ale na nákupy chodím autom do vzdialenejšej Billy. Lebo blok v hlavách managementu Tesca určil štruktúru zákazníkov. Tvoria ponuku pre "menej solventných zákazníkov". A tak naše Tesco pôsobí ako Zmiešaný tovar v Dlhom Poli. Otváracie hodiny od 6:00 do 22:00 sú len fiktívne. Od 20. hodiny zákazníkov nenápadne vyháňajú. Dopĺňajú tovar v dobe predaja, medzi regálmi je s vozíkom problém prejsť. Môj dnešný popoludňajší nákup so skromným plánom - pečivo a batérie AAA do teplomera a rotopedu nedopadol podľa mojich predstáv. O 20. hodine boli boxy s pečivom vymetené. Udivený som sa pýtal managérky, ktorá tam operovala, že prečo už nie je pečivo. S víťazným úsmevom mi vysvetlila, že už je predsa osem hodín. (... odhadujem, že víťazstvom by mohlo byť napr. skrátenie otváracích hodín ?) Málokto sa môže pochváliť, že odkúpil 50% zásob Tesca. Ja dnes áno. Vzal som si 2 zo 4 bagiet. Boli tvrdé, ale podarilo sa mi ich zlomiť a strčiť do sáčku. Pri pokladni som potom poslušne nahlásil druh tovaru a jeho cenu. (predošlá skúsenosť, že pokladíčka to "akože nevie" a prihodí na cene). A batérie? To tiež celkom nevyšlo. Nie že by nemali práve typ AAA. Oni tam majú iba typ AA. Na 36 háčikoch visia strapce jediného druhu batérií. Evokovalo mi to spomienku na obchodný dom v kazachstanskej Sibíri pred dvadstiatimi rokmi - dlhočizné regály naplnené jediným druhom tovaru: vpravo 20 metrový regál 640 ks zelenej žehličky, vľavo 20 metrov 1240 ks modrý svetrík tej istej veľkosti.



Dve hodiny pred zatvorením inde inak renomovaný obchod nepredáva. Víťazstvo sa blíži. Zákazníci reagujú podľa očakávania. O 20:30 na parkovisku stáli už iba tri autá. Z jedného z nich si nostalgicky a s kľudom pomaličky zoškrabkával sneh SBS-kár strážiaci kradnúcich zákazníkov. "Už aby bol fajront. Už iba hodinu a pol. Ale aspoň sa tu už toľkí nemotajú!"
28. november 2007




3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Uplne suhlasim! Tento obchod je odstrasujuci pripad!!!! Je to najhorsi obchod v okoli. Po kazdom nakupe v tomto obchode sa len rozculim viac a pytam sa sama seba preco som sem zase sla.
- Vecne su poloprazdne az prazdne regale (idem si kupit najbeznejsiu vec a nie je vylozeny ani kus)
- v predajni je neporiadok povaluju sa po nej prazdne prepravky a
krabice, ktore tam nemaju co hladat. Myslim ze ludi je tam na to dost
aby sa to dalo zabezpecit.
- v oddeleni lahodok, kde predavaju salamy ma prejde chut si daky salam
kupit, ked vidim tie osusene narezane kopceky, a ked to poviete
predavacke ze su osusene, tak Vam odpovie ze ona za to nemoze....
- niektore ceny su vyssie ako v konkurencnych predajniach na okoli
(Billa, Lidl)
- v zelenine a ovoci je velmi slaby vyber
- a ked sa clovek konecne dostane k pokladni, tak ma co robit, aby si
nerozmyslel, ze necha nakup tam a odide.
- malo by fungovat viac pokladni naraz a nie len 3-4,
- personal je neochotny, a ked ich uz konecne odvolaju do pokladne, lebo
ludia somru, tak ten vyraz tvare treba odfotit!

Anonymný povedal(a)...

Ale ved im dajte sancu, mozno sa zlepsia. :-)
Ja tam nechodim, do Billy to mam rovnako daleko a vobec - nakupy robi obvykle moja zena. Inak, tiez sa mi to tam dolu nepaci, ale na poschodi to celkom ujde.

Anonymný povedal(a)...

Upne súhlasím, že toto je nie, že zlé ale STRAŠNE tesco, ale je pravda,že ulnu bodku ste ešte nevideli a ak chcete vidieť chodte sa pokochať do tesca v šamoríne. To, že v Biskupiciach stavili na zakazníkov, ktorý sú aký sú(ale chodia teda chceli chodiť aj tí čo čakali viac,aby sa nemuseli trepať do stredu mesta a vláčiť potraviny v rukách po schodoch o parkovnom pomlčím- Kamenne nám. alebo tí čo nemajú chuť sa pozerať na smradlavých, podgurážených bezdomovcov a z nákupu nemajú nič lebo si viac dávajú pozor na osobné veci ako na to čo kupujú-Zlaté piesky)no to v šamoríne neviem na koho stavili lebo tam je kúpischopnosť dosť vysoká pretože billa bolo a vlastne je to jediné normálne. Dovolím si povedať, že ešte aj ten lidl (v ktorom sa nejak neviem nájsť) je SUPER oproti tescu biskupice a UNIKÁT oproti tescu v Šamoríne.Tento názor nezastávam len ja,ale vela vela vela iných ludí len nemajú čas a chuť zaoberať sa podávaním sťažnosí (aj ked tým ukracujú seba), ale stále tomu nerozumiem prečo s tým Tesco niečo nerobí, ved na tržbách to musí byť vidieť. Takže záver je taký, že ludia by chceli chodiť nakupovať a nie sa prechádzať medzi prázdnymi regálmi a učiť pokladníkov ako blokovať a diktovať im aké jablká či pečivo ste si kúpili (ak vôbec je). No ku pokladníkom sa radšej nevyjadrujem lebo to sa mi dvíha tlak. TESCO STORES ROB S TÝM NIEČO!!!!!!!! Zuzana